امکانات جدید ویندوز 8

هنوز مدت زیادی ( حدود یک سال ) به انتشار عمومی سیستم عامل ویندوز ۸ مایکروسافت مانده است اما با توجه به ویدئو هایی که در سطح اینترنت از پیش نمایش هایی از ویندوز ۸ مایکروسافت ارائه شده است حتماً با قابلیت های جدید این سیستم عامل برای کار با هارد دیسک های چند ترابایتی و بهینه سازی ساختار ذخیره سازی و خواندن اطلاعات در این نسخه از ویندوز آشنا شده اید. در کنار این پیشرفت ها حتماً باید تغییراتی نیز در بخش مدیریت فایل ها در این سیستم عامل مانند کپی ، انتقال ،تغییر نام و حذف کردن فایل ها نیز ایجاد شود که به تازگی Alex Simons مدیر تیم کار بر روی مدیریت فایل ها در ویندوز ۸ پرده از چند قابلیت جدید در امکانات ویندوز ۸ برداشته است.

 

چه تغییراتی در بخش کپی و مدیریت فایل های ویندوز ۸ رخ داده است ؟

در جواب به این سوال باید بگوییم تا زمان انتشار نهایی این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت نمی توان تمام تغییرات به وجود آمده را مشخص کزد اما همانطور که در بالا گفتیم تعدادی از این تغییرات به صورت عمومی مطرح شده اند که با یک یک آن ها آشنا می شویم.

۱. بهینه سازی پنجره نمایش کپی فایل ها در ویندوز ۸ :

یکی از تغییرات به وجود آمده در این نسخه ویندوز نمایش تمام کپی هایی که شما در حال انجام آن ها هستید در یک پنجره است که این امر باعث جلوگیری از شلوغ شدن صفحه نمایش شما از تعداد زیادی پنجره شناور در آن می شود. مثلاً در هنگامی که شما در حال انجام دو کپی برداری از روی فایل های مختلف هستید به جای نمایش دو پنجره جداگانه تنها پنجره زیر را مشاهده می کنید.

پنجره کپی فایل

۲. توانایی متوقف کردن یک عملیات کپی و از سر گیری آن در زمان دلخواه :

یکی از امکانات جدید دیگری که در این بخش ایجاد شده است این است که شما می توانید به راحتی وقتی که چند عملیات کپی را به صورت همزمان آغاز کرده اید در صورت لزوم یک یا چند تای آن ها را متوقف کرده و در زمان دلخواه خود با کلیک دوباره بر روی دکمه ” متوقف کردن / ادامه کپی ” عملیات کپی آن فایل را دوباره از همان جایی که دستور متوقف کردن را انجام داده اید ادامه دهید.

این امکان می تواند در هنگامی که با کاهش سرعت در هنگام کپی چند فایل مختلف روبرو می شویم خیلی مفید باشد و با متوقف کردن یکی از عملیات کپی اجازه دهیم تا دیگری به پایان برسد و سپس آن عملیات کپی را نیز انجام دهیم.

امکانات ویندوز 8

۳. نمایش اطلاعات بیشتر و نمودار در هنگام کپی و … فایل ها :

در ویندوز ۷ در صورتی که در هنگام کپی ، انتقال و یا حذف فایل ها و شاخه ها در پایین پنجره گزینه More detail را زده باشید متوجه نمایش داده شدن اطلاعاتی مانند سرعت عملیات جاری و مقدار حجم باقی مانده از آن عملیات شده اید که این اطلاعات می توانند برای کاربران خیلی مفید باشند. اما این امکان در ویندوز ۸ به صورت خیلی کامل تر ارائه می شود. شما می توانید در هنگام کار با قسمت مدیریت فایل های ویندوز ۸ مانند کپی و … فایل ها یک نمودار کامل از چگونگی انجام عملیات را مشاهده کنید.

این نمودار می تواند افزایش سرعت را در هنگامی که دیگر عملیات کپی را متوقف می کند در کپی کردن یک فایل به خوبی نمایش دهد. همچنین اطلاعات قبلی نیز به صورت کامل نمایش داده می شود و اضافه شدن این نمودار به معنای حذف اطلاعاتی مانند سرعت دقیق انتقال اطلاعات در زمان حال و مقدار باقی مانده از عملیات نمی باشد.

نمودار کپی

۴. نمایش اطلاعات کامل در هنگام تصمیم گیری های کاربر :

حتماً در زمانی که سعی کرده اید یک فایل را در شاخه ای کپی کنید که قبلاً فایل دیگری با همان نام در آن شاخه وجود داشته است با کادر سوالی ویندوز که آیا فایل مورد نظر در روی فایل موجود ذخیره شود و یا اینکه تغییر نام پیدا کند و سپس در این شاخه کپی شود را مشاهده کرده اید. متاسفانه این کادر برای هر یک از فایل هایی که مشابه نامی در شاخه مقصد داشته اند نمایش داده می شود و البته با انتخاب گزینه Do this for all conflicts نیز که به این معنا بود که اگر فایل هم نام دیگری نیز پیدا شده به همین صورت برای آن تصمیم گیری بکن نیز گاهی وقت ها باعث می شد که فایل های مهمی از اطلاعات کاربران از دست برود به دلیل اشتباهات کاربری در هنگامی که انتخاب می کردیم فایل جدید را بر روی فایل قبلی ذخیره کن.

یکی از امکانات ویندوز ۸ این است که تمام شباهت های نامی بین فایل هایی مه می خواهند در یک شاخه قرار بگیرند به صورت یکجا و اطلاعات کامل نمایش داده می شوند و شما می توانید به راحتی تصمیم گیری های خود را طبق اطلاعات کاملی که ویندوز در اختیار شما قرار داده است را بگیرید.

کپی فایل در ویندوز 8

همچنین کادرهای تبادلی بیشتری مانند این سوال که آیا مطمئاً هستید که می خواهید این فایل یا شاخه را به قسمت زباله دان ویندوز انتقال دهید نیز به صورت کلی حذف شده اند تا کار و مدیریت فایل ها در این نسخه جدید ویندوز برای کاربران ساده تر و سریع تر شود.

نظر شما درباره این تغییرات و تغییرات احتمالی دیگر در بخش مدیریت فایل ها در ویندوز ۸ چیست ؟ منی توانید نظر خود را در بخش نظرات این نوشته با بنده و دیگر خوانندگان وبلاگ من مطرح کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: چهار شنبه 4 / 10 / 1391برچسب:,
ارسال توسط morteza

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 207
بازدید کل : 460
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1